Provocările şi diversiunile din campania electorală pentru Chişinău

Suntem pe ultima sută de metri ai campaniei electorale şi e firesc să facem unele totaluri şi concluzii despre modul în care această campanie a fost desfăşurată.

Suntem pe ultima sută de metri ai campaniei electorale şi e firesc să facem unele totaluri şi concluzii despre modul în care această campanie a fost desfăşurată.

Vă spun din start că m-am aşteptat la o campanie mai corectă şi mai inteligentă din partea unor contracandidaţi de-ai mei. M-am aşteptat la o campanie în care să fie puse în dezbatere problemele reale ale municipiului.
Nu a fost chiar aşa. Actuala campanie electorală s-a dovedit a fi una plină de provocări şi diversiuni de tot felul, organizate cu bună ştiinţă şi rea voinţă. A fost o campanie plină de atitudini ipocrite şi declaraţii perfide, manifestate de unul sau unii dintre contracandidaţii mei.

Am identificat pe parcursul scrutinului zeci de atacuri la persoană şi de imagine care s-au făcut împotriva mea, direct sau indirect, pentru a mă compromite, pentru dezinformare, pentru a-mi fi împiedicată comunicarea cu cetăţenii, pentru demoralizarea alegătorilor.

Vin astăzi în faţa dvs. cu o listă de 13 asemenea provocări şi diversiuni, numărul lor real fiind considerabil mai mare.

1. Diversiunea „Plagierea”, operată de Partidul Liberal al lui Mihai Ghimpu chiar în ajunul campaniei. Imediat ce am declarat că îmi asum angajamentul să promovez mesajul social „Soluţia”, liberalii au lansat o campanie de preluare a acestui slogan prin plagiere, pentru a induce lumea în eroare. Au plasat panouri, au elaborat filmulete, au făcut un site cu aceeaşi denumire etc. Toate însă în van, pentru că niciun un om treaz la minte nu poate asocia cuvântul „Soluţia” cu Chirtoacă. De amintit că diversiunea „Plagierea” s-a operat şi în adresa liberal-democraţilor, de la care liberalii lui Ghimpu şi Chirtoacă au plagiat un alt slogan – „Împreună pentru Chişinău”.

2. Diversiunea „Candidaţii surogat”, care s-a rezumat la înregistrarea în cursă a unor candidaţi care din start au declarat că au misiunea să ia voturi de la Igor Dodon în favoarea lui Chirtoacă. Pe tot parcursul campaniei, aceşti candidaţi au lovit în mine, de parcă eu m-aş face responsabil pentru problemele din municipiu, pentru gropile din drumuri şi dezordinea din oraş. Rostul acestor candidaţi-surogat a fost de a-l proteja pe Chirtoacă de la discuţii despre problemele grave din oraş şi de a mă ataca pe mine. Nu le voi spune numele, pentru că ei şi aşa se recunosc pe sine.

3. Diversiunea „Chirtoacă – jertfă electorală”. Această diversiune a reprezentat o strategie complexă, bine organizată, al cărei scop a fost să fie victimizat Chirtoacă, să fie prezentat ca jertfă a atacurilor din partea comuniştilor, din partea lui Dodon, pentru a trezi mila şi compasiunea publicului. La public trebuia să fie activată următoarea reacţie: „Uite cum este bătut Chirtoacă, sărmanul, hai să-l apărăm”.
Deci prin această strategie perfidă de a se face „jertfă electorală”, Chirtoacă practic a manipulat cu emoţiile şi sentimentele oamenilor pentru a câştiga voturi în plus. Din strategia de victimizare au făcut parte câteva alte diversiuni.

4. Diversiunea „Ziarele false”. O lună şi ceva mass-media a vuit despre apariţia şi distribuirea unor ziare false, despre care publicul a aflat practic numai de la televizor, dar în jurul cărora s-a făcut atâta campanie de victimizare a aceluiaşi Chirtoacă. După toate indiciile, mediatizarea scandalului cu ziarele false a servit la victimizarea lui Chirtoacă, iar în paralel au fost lansate acuzaţii gratuite, inclusiv în adresa mea, fără probe, fără logică, fără ruşine. Orice analist raţional ar înţelege că aceste ziare doar au avut de dăunat imaginii mele şi ele se integrează de minune în strategia de „jertfă electorală” a lui Chirtoacă. Mai mult, epopeea ziarelor clonă nu a încetat. Ea continuă.

Acum, Atenţie! Vreau să vă arăt o nouă clonă, sub brandul „Timpul”, despre care jurnaliştii nu se ştie din ce cauză tac, dar sper ca organele de resort să se autosesizeze şi să-mi răspundă: Cine a tipărit acest ziar cu atacuri murdare în adresa mea? De ce sunt demonizat şi numit public „Pericol”? Care este tirajul acestui ziar? Cine l-a editat şi tipărit? Cine finanţează aceste tipărituri? De ce nimeni de la redacţia ziarului Timpul nu a reacţionat până acum? La ce clone ziaristice care lucrează împotriva mea şi în favoarea lui Chirtoacă trebuie să ne mai aşteptăm?

5. Diversiunea „Atac de hackeri asupra blogului”. Acum câteva săptămâni blogul meu personal dodon.md a fost supus unui atac sever de hackeri. Există toate datele tehnice despre cum şi de unde au fost întreprinse aceste atacuri. De asemenea, mi s-a comunicat că fiecare zi de asemenea atacuri costa câteva mii de euro. Mă întreb: Cine avea interesul să cheltuie atâţia bani pentru a-mi distruge blogul? Cine este cel care de fapt face campanie murdară în acest scrutin, dar o face pe holteiul imaculat?

6. Diversiunea „Fabricare de adresări false”. Ieri a apărut în presă o informaţie precum că unul dintre analiştii politici de la noi, anume Bogdan Ţârdea, ar fi făcut o adresare critică în adresa mea de pe un aşa-numit blog de-al său. În realitate, această adresare este un fals, despre care Bogdan Ţîrdea a aflat şi el din presă. Iar blogul respectiv, înregistrat cu numele lui, a fost creat încă acum jumătate de an şi îşi aştepta timpul, să fie utilizat în mod josnic în ultimele zile ale campaniei. Deci cineva s-a pregătit din timp pentru aceste acţiuni murdare, cineva care ştia încă de anul trecut că va candida la funcţia de primar.

7. Diversiunea „Omul ruşilor”. Această diversiune a fost susţinută de un şir de propagandişti din media, care aproape zilnic au lucrat pentru a crea în opinia publică impresia că aş fi „omul Moscovei”. S-a încercat crearea unui mesaj artificial al campaniei, după principiul polarizării alegătorilor pe scara „Vest” şi „Est”, „UE” şi „Rusia”, „comunişti” şi „anticomunişti” etc., pentru a-i face pe unii alegători să voteze nu raţional, ci emoţional. În loc să voteze soluţiile pentru problemele Chişinăului, oamenilor li se spune să voteze în mod irelevant, geopolitic.

8. Diversiunea „Partidul Comunist”. Această diversiune, cu apariţia unui grup de iniţiativă a unui aşa-numit Partid Comunist, chiar în toiul campaniei electorale, se înscrie în campania de diversiuni şi provocări al căror scop este dezinformarea şi dispersarea electoratului de centru-stânga. După „ziarele clonă”, „blogurile clonă”, iată că apar şi „partide clonă”, toate utilizate pentru atacuri în adresa mea.

9. Diversiunea „Cetăţenia română”. Iarăşi pe un site subordonat Partidului Liberal al lui Ghimpu a apărut o dezinformare, precum că eu chipurile aş fi obţinut cetăţenia română, cu comentarii veninoase în adresa declaraţiilor mele anterioare că sunt moldovean şi mă mândresc cu acest lucru. Asemenea gen de diversiune a avut drept scop decredibilizarea mea în faţa unor categorii de electorat şi reprezintă o altă tehnică murdară utilizată de liberali în această campanie.

10. Diversiunea „Scandalagii la întâlniri”. La mai multe întâlniri de-ale mele erau prezente câteva personaje, mereu aceleaşi, foarte agresive, care aveau misiunea clară de a-mi compromite comunicarea cu publicul şi a lansa atacuri împotriva mea. Aceste persoane erau dirijate de mâna stângă a lui Chirtoacă, Cernei. De asemenea, un actor deghizat în Lenin a participat la câteva întâlniri de-ale mele, după care era luat de o maşină cu numere bucureştene.

11. Diversiunea „Pretenţii faţă de CD-ul Iubesc Moldova”. Am lansat în cadrul campaniei sociale „Iubesc Moldova” un CD cu muzică moldovenească, distribuit gratis. Compilaţia muzicală a fost făcută de grupul „Trimedial”, care are toate drepturile de autor. Ca uilterior să fiu în mod jenant atacat de un cântăreţ, a cărui piesă era inlcusă în acel CD, şi al cărui impresar, pe numele Vlad Costandoi, ocupă spaţiu public de la Primărie în condiţii discutabile. Acum, acesta îi plăteşte poliţele lui Chirtoacă, atacându-mă pe mine şi făcând scandal în presă. E în stilul liberalilor lui Ghuimpu.

12. Diversiunea „maşinile lui Dodon”. Această provocare a fost făcută chiar de Chirtoacă însuşi, aşa-numita veşnica „jertfă electorală ”, care a minţit în mod neobrăzat în cadrul unor dezbateri cu subiecte neelectorale. Chirtoacă, decât să facă uz de fotografii culese de pe internet, mai bine ar avea grijă faţă de ce face şi cum conduce propriile maşini, inclusiv de serviciu, cu care circulă şi ziua, şi noaptea.

13. Diversiunea „Sondajele de opinie publică”. Ca şi alte dăţi, diversiunile şi mişcările propagandistice ale dreptei politice sunt secondate de sondaje sociologice, o „arma tactică” pe care tehnologii liberali au ştiut până acum să o mânuiască cu dibăcie. Această diversiune a devenit deja una tradiţională în ajun de alegeri şi constă în lansarea unui bluf sociologic care este masiv mediatizat. Să ne amintim câte „erori” în prognozare s-a făcut la alegerile precedente. Şi de această dată, publicul a fost intoxicat cu ideea că Dorin Chirtoacă ar avea şanse mari de a câştiga scrutinul chiar din primul tur, cifrele fiind comentate într-un mod tendenţios de autorii sondajelor, aceste comentarii având ca scop mobilizarea electoratului de dreapta şi demobilizarea electoratului de centru-stânga. Rezultatele din 5 iunie vor scoate la iveală falsurile acestui sondaj şi vom putea taxa cu toţii această diversiune care a devenit deja obositoare.

Stimaţi jurnalişti,

Acestea nu sunt toate provocările şi diversiunile identificate, dar şi acestea sunt suficiente pentru a fi clar cât de agresivă a fost această campanie. Şi, dacă e să formulăm clasica întrebare din justiţie: Cui convin toate aceste diversiuni?, concluzia corectă o poate face cu uşurinţă fiecare dintre voi.
Nu exclud că şi acum, în aceste ore, să plămădesc alte diversiuni electorale. Noi suntem informaţi despre cum cineva pregăteşte falsificări în masă, despre cum sunt înscrişi mii de oameni pe liste suplimentare.
Diversiunea liberalilor continuă. Dar asta indică un singur lucru – le este frică. Se tem să piardă. Au ajuns la limită şi nu mai au argumente credibile.

Eu unul nu voi face-o pe jertfa electorală. Las acest rol pentru Dorin Chirtoacă, lui i se potriveşte de minune. Eu am spirit de învingător, nu de plângău.

Iar în privinţa desfăşurării campaniei, am început-o exact acum şase săptămâni, în Joia Curată. am avut o campanie constructivă, curată, am venit cu soluţii; şi astăzi, în Joia Ispasului, pot să spun că sunt mulţumit de felul în care mi-am construit mesajul şi am comunicat cu oamenii.

Finisez această campanie încrezut că cetăţenii vor şti să ne dea o apreciere raţională, după merite şi după competenţă.
Şi sper foarte mult să fie pus capăt diversiunilor. Oamenii s-au săturat de agresivitate, demagogie şi murdărie. Oamenii vor bunăînţelegere şi rezultate reale.

Versiunea imprimare

Postări recente

Вы можете отметить интересные вам фрагменты текста, которые будут доступны по уникальной ссылке в адресной строке браузера.