Fostul procuror anti-corupție Dragalin a scos la iveală ceea ce multă lume bănuia sau cunoștea, însă nu avea toate probele necesare. Dragalin a dezvăluit corupția, traficul de influență și controlul politic abuziv asupra justiției din partea guvernării PAS și a Președinției.
După aceste dezvăluiri, cineva mai crede ca PAS chiar face o reformă autentică a Justiției? Nu e reforma Justiției, ci e capturarea Justiției. Fapt împlinit.
Oare cât timp emisarii UE vor acoperi acest dezastru? Așa este pavată calea integrării europene? Astfel de standarde de integritate ne propuneți? Cu reprezentanții ai puterii care intimidează și șantajează procurorii și judecătorii?
Aceastea sunt practici europene?
Doamnelor și domnilor ambasadori, veți continua să le achitați persoanelor vizate remunerații de zeci de mii de euro prin ong-uri controlate? Veți continua să acceptați legitimitatea exponenților PAS-ului, a ex-ministrului justiției și a ex-directorului CNA?
Dezvăluirile făcute de procurorul Veronica Dragalin despre implicarea ilegală a actorilor politici în șantajarea magistraților în procesul de numire și în asa zisele evaluări externe sunt extrem de serioase și ele anulează orice credibilitate a puterii politice de la Chișinău. Mai mult, ele indică abuz al puterii, acțiuni neconstituționale și presiune dictatorială asupra sistemului justițiar. Ele indică revenirea la un stat capturat, dar deja sub controlul partidului PAS.
Atragem atenția ca dezvăluirile sunt făcute de procurorul șef Anticorupție, care a fost instruită și a trait în afara țării și e fără careva legături de nepotism si cumătrism, care să fie constatate nici măcar de presa aservita guvernării PAS.
Nu avem nici un temei sa punem la indoiala veridicitatea acestor dezvaluiri extrem de grave, or conduita exponenților de virf a partidului PAS coroboreaza perfect cu ceea ce declara domnisoara Dragalin – subordonarea puterii judecatoresti efectuata de puterea politica de la Chisinau sub paravanul asa zisei “reforme a justitiei” prin care persoane docile partidului PAS au ajuns in Consiliul Superior al Magistraturii si in Curtea Suprema de Justitie; controlul personal al Presedintelui tarii asupra dosarelor penale in privinta oponentilor politici; controlul media total asupra mediatizarii proceselor din domeniul justitiei pentru a asigura confidentilitatea si nepublicarea interferentelor politicului in justitie; reducerea la tacere si alungarea din corpul judecatoresc a judecatorilor tineri, vocali si onesti etc.
„Tăcerea strategică” a ambasadelor nu mai are nimic strategic în ea, ci duce la pierderea susținerii sociale pentru valorile occidentale.